Kako začeti z Jogo DanYoga

Z jogo začni takrat, ko boš to začutil/a. Joga ni klasična vadba oziroma aktivnost. Joga je več kot le vadba, je način življenja, je dih, je gib, je um, je telo, je začetek in zaključek nečesa neponovljivega.

Med samim izvajanjem asan se odpirajo v nas posebna čustva, odpirajo se rane in se istočasno celijo. Joga je vadba, na katero je dobro biti pripravljen v svojem duhu.

Zame je zelo pomembno, da sta tako učenec in učitelj med seboj povezana. Zato vedno izbirajte učitelja joge s srcem in z intuicijo. Če z učiteljem joge ne čutite povezave, pojdite in iščite učitelja naprej…
Ko najdete učitelja in ko ste pripravljeni na izjemno potovanje vašega telesa in duha, ZAČNITE Z IZVAJANJEM PREPROSTIH ASAN.

Jogo torej lahko vadi vsakdo, ne glede na starost, telesno stanje ali veroizpoved. Mladim in starim, bolnim in zdravim- vsem lahko koristi. Joga ni teorija, pač pa praktičen način življenja. Če nikdar niste okusili jabolka, se ne boste prepričali o njegovih blagrih, dokler ga sami ne poskusite, pa naj vam še tako natančno dopovedujejo kakšnega okusa in kako zdravo je jabolko.

Večina ljudi razmišlja, da tako, kot naš avto s starostjo izgublja vrednost in imajo zmotno prepričanje, da tudi telo z leti postaja manj učinkovito, pri tem pa se ne vprašajo, ali je to zares potrebno in zakaj so živali večino svojega življenja enako čile. Staranje je umeten proces, ki ga povzroča samozastrupljanje. Ja, prav ste prebrali. Če skrbimo za lastno telo, tako kot skrbimo za lasten avto, smo že na dobri poti. Tako kot čistimo avto, mu dolivamo pravo gorivo, olje itd., tako moramo skrbeti za svoje telo. Če skrbimo, da so naši telesni deli čisti in dobro namazani, lahko precej zavremo katabolični proces odmiranja celic.

… Začnimo vaditi jogo…

Za vadbo joge je primeren kateri koli čas v dnevu,vendar upoštevaj:
– da, sta od zadnjega večjega obroka minili vsaj dve uri
– tik pred vadbo ni dobro piti kave, pravih čajev in veliko tekočine
– poskrbi za mir v prostoru (izklopi telefon)
– obleči udobna oblačila
– pripravi si nedrsečo podlogo
– vadi v prostoru, kjer se počutiš sproščeno…

Osnovni jogijski položaj je Sukasana, položaj je popoln takrat, ko v njem dosežemo sproščenost, lahkotnost in zavedanje lastnega telesa.

SUKASANA – LAHKI SEDEČI POLOŽAJ

Udobno se usedemo na podlogo in povlečemo noge k sebi. (Turški sed)
Ženske približamo desno peto čim bliže k presredku ter pred njo položimo še levo.
Moški pa najprej približajo levo peto, nato desno.
Če tega ne zmorete takoj na začetku, položite stopala na sredino.
Kolena približamo tlom.
Z medenico in nogami se zasidramo na tla.
Zavedamo se svoje navpične osi in se povlečemo navzgor.
Ramena spustimo nazaj, navzdol in navzven.
Glava je pokonci, zatilje pa je sproščeno.
Položaj zadržimo in se umirimo.

Previdnost v tem položaju je potrebna pri vseh bolečih in vnetnih procesih sklepov in žil nog.

Zdaj si osvojil/a, enega od osnovnih jogijskih položajev! V tem položaju zdaj dihaj, v trebušno predpono, hrbet še vedno trdno drži telo pokonci, glava vleče proti stropu… Ostani v tem položaju kakor dolgo zmoreš- torej tako dolgo, da ti je udobno… Dihaj, zapri oči in se spoznaj. Potuj po svojem telesu in ga opazuj. Dihaj in bodi v trenutku. ?????

NAMASTE. DanYoga

Podobni prispevki