Ravnotežje DanYoga Joga

Seveda ga, če ne drugače ga loviš že s tem, da lahko stojiš na nogah.

Naše telo se naravnava tako, da s kar najmanj napora prenaša in razporeja težo z vbočenim podplatom, natančnimi krivuljami hrbtenice, obliko sklepov, nagibom medenice in je zgrajeno tako, da združuje svobodno gibanje z močjo in hkrati z zaščito življenjsko pomembnih organov.

Sklepe trdno vežejo močne elastične kite, celotno sestavo pa podpirajo, pregibajo in poravnavajo mišice. Kakšna zgradba telesa, kakšen čudež. Nisem še končala, beri dalje in spoznaj zgradbo telesa, ki se nam prevečkrat zdi samoumevna.

Naše okostne mišice delujejo po načelu izravnavanja nasprotnih sil. To deluje tako, ko se ena tvoja mišica krči, da bi napravila gib, mora druga nasprotna mišica počasi popuščat in se raztezati. Zgodi se lahko, da je raztezujoča mišica oziroma nasprotna mišica toga ali šibka, zaradi nepravilne rabe, kar vpliva na nasprotno krčečo mišico, ki ne more v celoti delovati in zajeti položaja. Zaradi tega se raztegujemo, pretegujemo, preden spravimo telo v pogon-Joga!

Ni skrivnost, da v času v katerem trenutno živimo stres napada iz vseh kotov v vseh oblikah. Bodisi v službi, doma, na cesti, morda celo na kavču pred televizorjem. Stres lahko povzroči, da so mišice ves čas napete, kar preprečuje telesu GIBANJE in zaradi tega je potrebno še več napora, kar telo dvakratno utrudi, posledično smo seveda utrujeni in vse kar želimo je vodoravni položaj. Ampak to ni rešitev.

Z jogijsko vadbo napetosti, ki nastajajo v mišicah popustijo, gibi postajajo lahkotnejši, bolečine izginejo, počutje pa se izboljša. Da ne bomo za vse krivili stres, tudi leta, EMŠO po domače, lahko povzročijo, da kite izgubijo prožnost in na nek način otrdijo, ob kakšnem nenadnem naporu, pa se lahko potem nategnejo ali celo pretrgajo. AUUUUČ.

Pri Jogijskih asanah pa mišice in kite počasi in nenasilno raztegujemo, ne da bi se potem nenadoma spet hitro skrčile, kakor se pri večini športov.
Zato pa vam vedno govorim, da malo predihajmo določeno asano, saj s tem dajemo mišici dovolj časa za raztezanje. Telo je res fascinantno zgrajeno, saj deluje po načelu – bolj kot lahko mišico raztegnemo, bolj jo lahko posledično skrčimo. Počasni gibi in globoko dihanje oskrbujejo mišice s kisikom in s tem preprečujejo oziroma opočasnujejo nabiranje mlečne kisline v vlaknih. Raztezanje in krčenje mišic poživlja krvni obtok.

Spomni se, kako si kot otrok oboževal/a kakršnokoli raztezanje mišic, ta nam naravna živahnost ohranja naše telo čilo in uravnoveša naše mišičevje. In potem odrastemo… Zdaj, ko smo veliki, se velikokrat zgodi, da se omejimo le na določene gibe.

Dolge ure sedenja za mizo, v avtu, na kavču itd., povzroči ukrivljeno hrbtenico, sklonjeno glavo, celo kite pri lobanskem dnu se skrajšajo, tako da posameznike, vsakič, ko se želijo popolnoma poravnati zaboli. In spet je tu rešitev. ZAKLONI. To so jogijsiki položaji, ki odpirajo prsni koš. Slaba drža povzroča preobremenjenost spodnjega dela hrbta, kolkov in medenice. Lahko si mislite, da so posledice bolečine v križu in neokretnost.

Veste ljudje smo bitja navad, ki se jih mimogrede lahko tudi s pravinimi odločitvami prevzgojimo.

Za lažjo predstavo, kaj mislim z navadami bom podala vsakodnevni primer.

Ženske, kako nosite torbico?
Sklepam, da večina uporabnic torbic, nosi le to, vedno na isti rami. In kako to vpliva na mišice? Mišice se ves čas na eni strani bolj razvijajo in nazadnje premaknejo vretenca iz pravilne lege. In spet obstaja rešitev. Predkloni. Seveda pa je preventiva boljša kot kurativa, to vem, ker izhajam iz zdravstvene stroke, zato resnično priporočam redno vadbo asan. Veste čudežne tabletke, ali druga zdravila ne obstajajo. Obstaja tvoja volja, ki ti bo pomagala do čilejšega, bolj mladostnega in zdravega življenja.

In če si zdaj vse to prebral/a do konca, dvigni roki mimo glave in jih razpri, rahlo usmeri prsni koš proti stropu-nebu in globoko dihaj.

P.S.- pridi na jogo, ali pa z delitvijo te objave, komu pokaži pot do lahkotnejšega telesa.

NAMASTE

www.danyoga.si

Podobni prispevki